21.9.16

FOLDED - #onmyshelf


photos by Muuto

One of my most favorite ways to give my livingroom a different
 appearance is making still lifes... I have a number of favorite corners and spots
 to create them but when I saw the press images of the  new wall shelves
 by Muutocalled folded,   I was inspired and have added
 them immediately on my neverending wish list. 

Dutch designer Johan van Hengel created the decorative and 
practical shelf system and I love its minimalist look! 
Johan was inspired by a play on layers and shadow, the slender shelf’s 
unique shape is based on a seemingly simple bending technique 
involving a single sheet of ‘folded’ metal.

The shelves can be used in many ways but for me 
they are just perfect for organizing and displaying everyday 
favorite things like I do so often and love so much...


Een van mijn meest favoriete- en makkelijke manieren om de huiskamer een andere 
sfeer en uitstraling te geven is door het creeren van stillevens. 
Ik heb daar echt een aantal plekjes voor zoals bijvoorbeeld op mijn stalen wandkast maar  
vaak ook gewoon op een stapel tijdschriften.  

Toen ik deze week de persbeelden van de nieuwe Folded wandrekken van Muuto zag was ik meteen
 weer  geinspireerd door het simpele maar orginele ontwerp gemaakt door
dutch designer Johan van Hengel ik viel echt op de mooie minimalistische look, 
de grafische lijnen en de schaduwen die volgens mij ontstaan door de omgevouwen onderdelen, 
die maken het ontwerp echt onderscheidend. Een paar nieuwe wandrekken staan al een tijdje
 op mijn wishlist, ik kan dan ook niet wachten om ze in het echt bewonderen...